Escuela de idiomas

Kids Brain

KidsBrain Method desarrolla las capacidades intelectuales de los niños mediante las Matemáticas y el Inglés usando el ábaco.

KIDS BRAIN INFANTILE: Un día a la semana
KIDS BRAIN PRIMARIA: Un día a la semana

Exámenes de Cambridge

Desde hace años nuestro Colegio realiza los exámenes de nivel de la Universidad de Cambridge, gracias al acuerdo de colaboración que nos certifica como Centro Examinador. Los examinadores de la Universidad vienen al Colegio para realizar las pruebas a los alumnos de los siguientes niveles:

STARTERS     MOVERS       FLYERS       KET       PET

Horarios:

STARTERS Y MOVERS: Dos días a la semana
FLYERS y KET: Dos días a la semana

STARTERS is the first of three Cambridge English: Young Learners (YLE) tests for children. Cambridge English: Young Learners tests introduce children to everyday written and spoken English and are an excellent way for them to gain confidence and improve their English.

The tests are written around familiar topics and focus on the skills needed to communicate effectively in English through listening, speaking, reading and writing.

Reading and Writing: 20 minutes
Listening: approx. 20 minutes
Speaking: 3-5 minutes
Award: Certificate

MOVERS is the intermediate level test for young learners who want to improve their English language skills. This test is specially designed so that children can learn in a progressive way. Many of the tasks involve drawing, coloring or solving puzzles. This type of content is better at motivating and inspiring children.

Movers helps learners to:
-understand basic phrases and instructions in English
-express simple sentences in English
-identify many everyday objects and place them in a familiar context.

Reading and Writing: 30 minutes
Listening: approx. 25 minutes
Speaking: 5-7 minutes
Award: Certificate

FLYERS is the highest level test for young learners who want to improve their English language skills. This test is specially designed so that children can learn in a progressive way. Many of the tasks involve drawing, coloring or solving puzzles. This type of content is better at motivating and inspiring children.

Flyers helps learners to:
-understand simple questions and introductions in English
-express simple opinions or needs in English
-complete forms and personal information

Reading and Writing: 40 minutes
Listening: approx. 25 minutes
Speaking: 7-9 minutes
Award: Certificate

Key, commonly known as Key English Test KET is an elementary level qualification for basic everyday written and spoken English.

KET helps learners to:
-understand simple questions and instructions in English
-express simple opinions or needs in English
-complete forms and write short letters related to personal information

Reading and Writing: 70 minutes
Listening: approx. 30 minutes
Speaking: 10 minutes
Grades: pass with Merit, Merit, Certified at level below
Award: Certificate

Preliminary, commonly known as PET, is an intermediate level qualification for learners who need to use English in a practical everyday way to communicate.

PET gives learners the skills to:

Reading and Writing: 90 minutes
Listening: approx. 30 minutes
Speaking: 12 minutes
Grades: pass with Merit, Merit, Certified at level below

Chino y Alemán

La relación del alumno con el  inglés desde una edad temprana facilita el aprendizaje de idiomas; efecto que se ve potenciado al introducir otro idioma: chino y alemán

Horarios: 5º y 6º Primaria. Dos días a la semana

Junio 201725Domingo